Jak ograniczyć dostęp do pomieszczeń?

W nowoczesnych budynkach instalowanych jest wiele różnych rozwiązań, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu osób zatrudnionych. Oprócz tego niektóre z zastosowanych urządzeń pozwalają znacznie zoptymalizować niektóre procesy oraz uniknąć niepożądanych sytuacji. W biurowcach, które znajdują się w większych miastach często dostępnych jest wiele różnych gabinetów i pomieszczeń.

Nowoczesne systemy w biurowcach

system kontroli dostępu do pomieszczeniaNajwiększe firmy zatrudniają często kilkadziesiąt, a nawet kilkaset osób. Zważywszy na to w obiekcie znajduje się pokaźna liczba różnych drzwi. Włączając w to również pomieszczenia sanitarne może się okazać, że w budynku znajduje się kilka tysięcy drzwi, z których każde posiada odrębny klucz. Zagospodarowanie takiej ilości kluczy wymagałoby sporej organizacji oraz miejsca. W związku z tym powszechnie stosowany jest system kontroli dostępu do pomieszczenia, który praktycznie eliminuje konieczność korzystania z kluczy. System kontroli dostępu składa się bowiem z czytnika oraz elektromagnesu, który otwiera drzwi. Po przyłożeniu karty przez pracownika udzielany jest dostęp lub odrzucany. Wszystko zależy od tego jak została zaprogramowana karta. Przedsiębiorcy czy osoby decyzyjne mają bowiem możliwość udzielenia dostępów do poszczególnych stref. W ten sposób mają oni pewność, że osoba niepowołana nie wejdzie tam, gdzie nie powinna.

Warto dodać, że tego typu instalacje są coraz popularniejsze jeśli chodzi o ich wykorzystanie w obiektach. Są one powszechnie wykorzystywane właśnie w budynkach firmowych oraz na terenie instytucji publicznych. Sprawdzą się wszędzie tam, gdzie zachodzi konieczność kontroli dużej liczby drzwi. Rozwiązanie z kluczami w takiej sytuacji jest dużo bardziej uciążliwe, a w niektórych przypadkach nawet ciężko wykonalne.